Filters
Søg

Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

Du kan finde svar på de fleste af dine spørgsmål på denne side. Hvis ikke du finder det her er du velkommen til at ringe eller maile til os. butik@rytteriet.dk

Tlf.: (+45) 20 35 90 92

 

Om at handle hos Rytteriet

Jeg er ny kunde. Hvordan bestiller jeg?

Velkommen til rytteriet.dk som ejes af Rytteriet v/Eva Overgaard (CVR nr. 40578994), dejligt at du fandt os.

Rytteriet.dk blev etableret i 2019. Alle de varer du finder i webshoppen kan købes online her og nu.

Klik på en vare du er interesseret i og vælg størrelse eller farve. Klik herefter på knappen 'Læg i kurv'. Du kan nu lægge flere varer i kurven, ved at finde dem i webshoppen på samme måde. Når du er klar til at gå til kassen, klikker du på 'Gå til bestilling'.

Hav venligst bank/kortoplysninger parat, samt adressen som varerne skal sendes til. Når disse oplysninger er udfyldt, klikker du på "Gennemfør bestilling" og dine varer er på vej til dig.

 

Har Rytteriet en fysisk butik?

Ja, vi har haft en fysisk butik siden 2019 i Valdemarslots skønne omgivelser på Tåsinge. Du kan finde butikken på Sundbrovej 87, 5700 Svendborg, tlf. 20 35 90 92.

 

Kan jeg ringe til jer?

Du er naturligvis velkommen til at ringe til os på (+45) 20 35 90 92. Husk du også altid kan sende en e-mail til butik@rytteriet.dk. Vi bestræber os på at besvare alle e-mails indenfor 24 timer på hverdage. Vi ser frem til at høre fra dig.

 

Spørgsmål omkring en vare

Varen jeg gerne vil have er udsolgt - får I flere af den?

Det sker at visse varer bliver udsolgt. Engang imellem får vi efterleverancer af populære varer, og nogle gange får vi varer retur. Derfor kan vi kun opfordre dig til at kigge forbi fra tid til anden. Du kan også med fordel tilmelde dig vores nyhedsbrev. Profil -> udsolgte varer

 

Jeg har brug for mere information om en vare

Vi skriver så mange oplysninger som muligt om vores varer, så som størrelse, farve, materiale. Vi sætter også en ære i at have gode og fortællende billeder af varerne. Hvis du har brug for yderligere information, så skriv til butik@rytteriet.dk - det er vigtigt at du oplyser mærke og model navn, som fremgår på de enkelte varer.

 

Varen jeg købte, er nu blevet billigere - betaler I differencen tilbage?

Heldigvis sætter vi flere priser ned end vi sætter op. Vi kan desværre ikke kompensere kunder, der allerede har købt en vare, som vi efterfølgende sætter prisen ned på.

 

Spørgsmål omkring betaling

Hvilke betalingskort kan jeg bruge?

· Dankort / VISA-Dankort

· VISA

· MasterCard

· VISA Electron

· Maestro

· JCB

De viste priser på webshoppen er inklusiv dansk moms (25 %). Al handel på rytteriet.dk foregår på dansk.

 

Kreditkort

I betalingsfasen får du opgivet, hvilke varer du har bestilt samt den samlede pris. Når du vælger at gå til kassen, bliver du ført til en sikker server godkendt af Clearhaus, hvor du skal indtaste følgende:

· Kreditkortnummer

· Udløbsdato

· Kontrolcifre

Såfremt du ikke udfylder disse felter korrekt, kan rytteriet.dk ikke gennemføre dine varekøb. Herefter trykkes på 'Godkend'. Beløbet trækkes først på din konto, når varen sendes fra rytteriet.dk. Du vil ved modtagelsen af bestillingen få en faktura.

 

Er det sikkert at bestille online?

Når du har samlet de varer, du ønsker og gerne vil betale, bliver du automatisk omdirigeret til en såkaldt sikker server hos QuickPay. Herfra er al kommunikation mellem dig og serveren krypteret med SSL (Secure Socket Layer)-kryptering. Denne kryptering sikrer, at ingen kan aflytte eller opsnappe de informationer du indtaster. Selve transmissionen er godkendt af NETS, og sikrer dig den størst mulige sikkerhed omkring transaktionen. Når du befinder dig i en sikker zone, vises, i dit browservindue, et lille 'Secure Server'-ikon. I Internet Explorer og Firefox er dette lille ikon en lukket hængelås.

Hos rytteriet.dk beder vi dig aldrig om din underskrift eller pinkode. Uanset om du handler på Internettet eller i en traditionel butik gælder det, at det KUN er din underskrift eller pinkode, som i juridisk forstand, kan betragtes som bindende. Hvis nogen misbruger dit kortnummer og kortets udløbsdato, har den pågældende butik pligt til at annullere handelen. Det kan din bank gøre for dig. Det vil sige, at du ikke løber nogen risiko ved at handle hos rytteriet.dk.

 

Bliver jeg nødt til at bestille online?

At bestille online er den mest sikre og effektive måde for os at håndtere din ordre. Derfor tager vi kun imod ordrer online.

Hvornår trækker I pengene?

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra rytteriet.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

 

Fragt og levering

Kan jeg hente varerne i Jeres butik?

Ja, det kan du. Du vælger blot "Afhentning i butik" under forsendelse (ingen evt. fragtgebyr), så er varen reserveret til dig og klar til afhentning (du er så sikker på ikke at køre forgæves). Husk blot din online kvittering.

· Alle varer leveres så længe lager haves. rytteriet.dk har en intelligent lagerstyring, så varer kun vises på webshoppen, hvis de er på lager.

NB: Der tages forbehold for trykfejl, lagerstyringsfejl og prisændringer.

 

Hvad skal jeg betale i fragt?

Når du bestiller på webshoppen, kan du vælge at få din ordre leveret til pakkeshop med GLS dette koster 49 kr.

 

Hvad skal jeg betale i fragt uden for Danmark?

Vi leverer primært til danske kunder bosiddende i Danmark. Hvis du har forelsket dig i en vare og bor udenfor Danmark, kan du kontakte os, så undersøger vi muligheder for om varen mod ekstra betaling kan sendes til dig.

 

Skal jeg betale told på varerne?

Der kan komme told og afgifter når din ordre skal leveres i et andet land udenfor EU. Disse udgifter skal du selv betale for. Toldreglerne varierer meget fra land til land, så kontakt dine lokale toldmyndigheder hvis du er i tvivl.

 

Beskadiget pakke?

Er din pakke stærkt beskadiget ved levering skal der reklameres til GLS. Ved synlig beskadigelse bedes du nægte modtagelse. Er pakken allerede modtaget, skal der reklameres hurtigst muligt og gerne samme dag. Husk at modtage med FORBEHOLD. Kontakt Rytteriet på butik@rytteriet.dk - så hjælper vi med reklamationsbehandlingen.

 

Jeg har afgivet en ordre - kan jeg ændre ordren?

Kun hvis vi ikke har pakket din ordre. Vi pakker hele dagen så vi skal modtage ændringen hurtigst muligt per telefon efter ordreafgivelse, for at det skal kunne lade sig gøre.

 

Jeg har brug for at ændre leveringsadressen på min ordre

For at kunne ændre adressen på en afgivet ordre skal du skrive til butik@rytteriet.dk med dit ordrenummer og de nødvendige ændringer. Vores kundeservice vil vende tilbage med information, om det var muligt at foretage ændringen.

 

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Da alle varer er nedsat, tages de ikke retur.

Der mangler noget i min ordre

Desværre kan der ske fejl. Hvis du har modtaget din ordre og der mangler en vare, så kontakt os venligst på butik@rytteriet.dk eller tlf. 20 35 90 92 og vedlæg dit ordrenummer. Vi vil så undersøge sagen.

 

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

For at du kan indgå aftale med os på rytteriet.dk har vi brug følgende oplysninger:

Navn

Adresse

Telefonnummer

E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos rytteriet.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, så du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. Indehaveren for rytteriet.dk har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Den dataansvarlige på rytteriet.dk er indehaver Eva Overgaard. Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. Oplysninger afgivet til rytteriet.dk videregives ellers sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos rytteriet.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til rytteriet.dk via e-mail butik@rytteriet.dk.

 

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du henvende dig til Rytteriet v/Eva Overgaard. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk. Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/con